Babylon Translator Download

translator

Tuesday, November 18, 2008

Het anti-rookbeleid

Het protest tegen het anti-rookbeleid van de overheid is zich sterk aan het uitbreiden.
De overheid dreigt met hardere en zwaardere maatregelen. Overtreding wordt als een economisch delict gezien en bij herhaling van overtreding worden café 's met sluiting bedreigd.
2020
"Opa,waarom houden ze jou steeds aan? Omdat ik een Strafblad heb jongen, ik heb in 2008 toen ik nog een café had de asbakken weer op tafel gezet, omdat ik niet wilde dat de klanten wegbleven en ik de zaak had moeten sluiten!
Waarom zijn ze toen niet met het verkopen van sigaretten gestopt? Tja, jongen, ze waren bang dat ze dan alle tabakswinkels schadeloos moesten stellen en dat ze de inkomsten van de accijnzen zouden missen, en dat de tabaksverkoop ondergronds zou gaan."
"En daarna? Dat is een heel verhaal. Toen brak de recessie door, er was weer genoeg personeel beschikbaar en er werden 200.000 "tabakswachten' aangenomen. De overheid kreeg meer bevoegdheden, er kwam de WET op de Gezondheidscontrole van het Individu en de tabakswachten kregen de bevoegdheid om overal binnen te stormen en naar illegale tabak te zoeken."
En toen werd het oorlog en lazerde de hele boel in elkaar of zoiets, toch? Ssst,.. dat mag je niet zeggen, ze kunnen je horen, en dan krijg je strafpunten. Maar, daar kwam het wel op neer.

No comments: